Verder op Avontuur richting Durbuy - Waar onderweg een Après Ski en Lokale Biertjes Samenkomen

21 december 2023 - Durbuy, België

Na een zalige nachtrust op ons betoverende winterplekje, was het tijd om onze reis voort te zetten en nog even te gaan proeven van de charme van Durbuy. Maar eerst nog even het feeërieke dorpje bezoeken dat op nog geen 10 minuten wandelen is.

Op weg naar het dorpje Rochehaut voelden we ons enthousiasme steeds meer groeien, want niet enkel was dit dorpje diep in de nacht betoverd, ook overdag was het een uitnodigende site! Op een onverwachte hoek was er een aprés ski-bar die op ons wachtte, verwelkomend door een verrassende drukte. Het dorpje was omgetoverd tot een winterfeest, met toeristen treintjes en pittoreske eettentjes die zeer uitnodigend waren.

Rochehaut

Eerst even de gezellige kleine straatjes opzoeken om daarna het vrolijke rumoer naar de aprés ski-bar op te zoeken. Diesel, onze trouwe viervoeter, kwispelde enthousiast mee, alsof hij wist dat er iets speciaals stond te gebeuren.

Lekker lokaal biertje bestellenlokale ski bar

De sfeer in de aprés ski-bar was aanstekelijk. Lokale biertjes stonden hoog op onze lijst, en we lieten ons verleiden door de heerlijke aroma's en smaken van de streek. Met een biertje in de hand genoten we van het uitzicht op het schilderachtige Poepehan dat zich een eindje beneden ons uitstrekte.

De buitenbar leek wel een magisch brouwsel van gelach, muziek en het getinkel van glazen. Terwijl Diesel zich nestelde, lieten wij ons onderdompelen in de feestelijke sfeer van Rochehaut.

Het dorpje, gehuld in winterse gezelligheid, bood ons een onverwacht uitstapje vol plezier en lokale lekkernijen. Het was een perfecte start van de tweede dag van onze reis, waarbij we samen genoten van de simpele geneugten van het leven.

Niet veel later namen we afscheid van de fonkelende lichtjes en het vredige kerstdecor om onze reis verder te zetten naar Durbuy.

Durbuy - Een Kerstmarkt vol Verrassingen

kerstmarkt Durbuykerstmarkt DurbuyDurbuy

Het was een dag als geen ander toen we onze Kamperfoelie naar het betoverende Durbuy stuurden, waar de kerstmarkt in volle gang was. Een zee van lichtjes, het gezang van vrolijke kerstliederen en de geur van warme lekkernijen verwelkomden ons, maar er was één klein probleem - parkeren leek een onmogelijke opgave.

Net toen we dachten dat alle hoop verloren was, doemde er als een kerstwonder een camperplaats op. Een plaats waar alleen campers mochten staan, en toevallig hadden wij zo'n rijdend huisje bij ons. Wat een geluk! In een mum van tijd zetten we Kamperfoelie neer en keken uit naar een avond vol avontuur.

Inschrijven en betalen moesten we in het hart van Durbuy doen, waar de kerstsfeer de straten vulde met gezelligheid. De kerstmarkt lonkte, en al snel bevonden we ons tussen de kraampjes, genietend van de warme gloed van twinkelende lichtjes.

Een gezellig café riep ons binnen voor een paar biertjes om de kou te trotseren. Iets later gingen we verder, op zoek naar een plek om onze honger te stillen. Een restaurant dat ooit bekend stond om zijn pizza's had zijn menu omgevormd tot een Chinese fondue. Intrigerend, spannend en nieuwsgierig als we waren, waagden we de sprong.

Helaas bleek het een teleurstelling. De bouillon weigerde op te warmen, waardoor het vlees ongegaard bleef. Maar geen nood, het kon de pret niet drukken. We spoelden de smaakteleurstelling weg met een shotje rum en zetten koers naar Kamperfoelie voor een nacht vol rust.

Terwijl de kerstvreugde op de achtergrond voortduurde, dompelden we ons onder in de warmte van onze rijdende metgezel. Zo eindigde een dag vol verrassingen in Durbuy, met een herinnering aan avontuur, kerstmarktmagie en de charme van onverwachte wendingen. 🎄🚐🌙