Een Betoverende Start met Kamperfoelie in Rochehaut.

21 december 2023 - Bouillon, België

Een miezerige zaterdagochtend brak aan, het ochtendgloren bracht ons samen voor een uitgebreide familiebrunch, vol gezelligheid en liefde.
Onderhuids gevuld met de opwinding voor onze geplande reis met onze gloednieuwe reisgenoot Kamperfoelie. Zwevend in gedachten met een onvermijdelijke "zijn-we-niets-vergeten" check.

Terwijl we genoten van een heerlijke brunch en parelende dranken, konden we stiekem niet langer wachten om de weg op te gaan.
Kamperfoelie, onze fonkelnieuwe camper, stond glanzend klaar voor zijn eerste avontuur!

Een avontuur dat ons naar het pittoreske Rochehaut in de Ardennen zou leiden.

Rond 16u stapten we in ons rollend huis en lieten het gebruis van het dagelijks leven achter ons. Terwijl de motor begon te zoemen, voelden we de opwinding door onze aderen stromen. Het was eindelijk tijd voor een nieuw hoofdstuk!

De weg bracht ons langs schilderachtige landschappen en kronkelende wegen, met Kamperfoelie als onze betrouwbare metgezel. Het werd al snel duidelijk dat deze camper niet alleen een voertuig was; het was een mobiel huis vol avontuurlijke beloften.

Aangekomen in Rochehaut werden we begroet door de charme van een klein dorpje, volledig ondergedompeld in kerstverlichting en winterse sferen die fonkelden in het maanlicht, omgeven door een vleugje mysterie in de lucht. Het voelde als een ansichtkaart die tot leven kwam.

Onze eerste nacht zou niet zomaar een overnachting zijn; het zou een nacht van verhalen, lachbuien en een vleugje magie worden.
Maar zo eenvoudig bleek dat niet te zijn want het eerste plekje waar we ons doel op hadden gericht was dood-en-stil. Geen kat te zien en naast de vaste stacaravans niet echt veel camperruimte te vinden. Een telefoonnummer bracht ons in contact met de eigenaar en hij was zo vriendelijk om ons een gratis nachtje aan te bieden. We kregen de mogelijkheid om in de zwartheid van de nacht achter de hoek een plekje in te nemen, al was dat dan zonder water, elektriciteit of andere nuttige ontlastingsplekjes.

hmmm...super vriendelijk maar niet echt aantrekkelijk en bovendien hadden we geen water ingeladen en zou dat ons wel enorm beperken in een gezellig eerste nachtje. Dus...besloten we om verder te trekken. Dirk had een ander plekje kunnen opsporen niet ver van het dorpscentrum van Rochehaut en daar konden we makkelijk terecht.

En weg waren wij...

Betovering in het Donker - Kamperen in een Winterwonderland (Aire de Camping Car Le Palis)

In de schemering van een koude winteravond stuurde Kamperfoelie ons op verder naar een bestemming die zichzelf enkel bij duisternis volledig prijsgaf. Aangekomen op ons kampeerplekje, werden we meteen betoverd door een glinsterende wereld van lichtjes en kerstversiering die de duisternis op magische wijze doorbrak.

Het was als het betreden van een geheime tuin, gehuld in een deken van fonkelende sneeuwvlokken en verlicht door een zee van twinkelende lichtjes. De kampeerplaats, normaal gesproken een idyllisch stukje natuur, had zichzelf omgetoverd tot een waar winterwonderland.

Kamperfoelie vond zijn plekje tussen de met slingers versierde bomen, zijn contouren verlicht door een subtiel schijnsel. De omgeving ademde rust uit, met enkel het verre geluid van krakende takken in de koude nachtlucht.

Het was alsof we een geheime wereld hadden ontdekt, een sprookjesachtige plek waar de grens tussen realiteit en dromen vervaagde. Onze ogen werden geleid door de feeërieke lichtjes die bengelden aan takken en hingen als sterren die uit de hemel waren geplukt.

In het donker, onder de sterrenhemel en omringd door dit betoverende winterlandschap, werden we herinnerd aan de magie die schuilt in de eenvoudige dingen. Het was alsof we waren toegetreden tot een geheime club van winterkampeerders, waar de wereld vertraagde en de tijd leek te bevriezen.

Nog even onze watertank vullen en we waren klaar voor ons eerste nachtje!

waterkraaneven water tanken

En zo, temidden van de stilte en de lichtjes, beseften we dat aankomen in het donker niet alleen een avontuur is, maar ook een poort naar een onverwachte betovering. Onze winterse kampeerplek onthulde zich als een geschenk, een onverwachte dosis magie die de essentie van reizen in de winter op zijn best vastlegde. ❄️

Vele uren later terwijl we de avond lieten vallen, hadden we onze "kerstpakjes" die bestonden uit kampeerservies, potten en pannen vol enthousiasme uitgepakt en genoten we van een zelfbereide maaltijd in Kamperfoelie's gezellige keuken.

De Ardennen had ons betoverd, Kamperfoelie had ons hart gestolen, en ons reisverhaal was nog maar net begonnen. 🌲🚐💫